Kledingwissel en koolmeesjes

 Nu de tweede helft van de kledingwissel alleen nog. Vorige week is er al een hoop gedaan de eerste kasten zijn klaar, van de jongste jongens en Faith. Het is altijd weef een grote klus, maar ook mooi om te merken hoeveel we al in huis hebben van kleding, die we gekregen hebben.

Dit keer heb ik toch ook een paar tassen voor de Dorcaswinkel gevuld aan kleding. Ik heb mezelf overtuigd dat ik eem heleboel bovenkleding niet meer nodig heb voor de jongens.

De jongste kinderen vinden meestal wel heel wat tussen de 'nieuwe' kleding die ik neerleg in hun kast. Voor de oudere vul ik het wat meer aan met nieuwe kleding , die ze zelf kiezen. Wij doen tot nog toe niet aan kleedgeld. Ze krijgen de kleding die ze nodig hebben en we kijken dan ook hoeveel we ervoor kwijt willen.

Voor Faith heb ik nog steeds kleertjes van wat ze heeft gekregen bij haar geboorte, ook nu ze naar maat 68 gaat. Zo leuk al die nieuwe kleertjes weer aan proberen... 

Af en toe loop ik wel naar de hema en kijk welke kleertjes in de komende maten flink afgeprijsd zijn. Zo heb ik pas alvast een stapeltje maillots gekocht en 2 slaapzakken. Dat heb ik op den duur toch nodig. De slaapzakken heb ik sinds gister in gebruik genomen. Tot nu toe sliep ze nog zonder, maar met meer bewegen in bed is een slaapzak wel ideaal.

Nu hoop ik binnen een paar dagen klaar te zijn met de kledingwissel. Het moet toch steeds op momenten tussen de alledaagse bezigheden door én het is bijna vakantie, wat ook wel zijn voorbereiding vraagt nu we een weekje op vakantie gaan.

Voor het weer is het nog niet noodzakelijk om korte kleding te hebben deze week, maar het is toch fijn om er voor de vakantie mee klaar te zijn. Terwijl ik gister even met Faith op schoot in de tuin een theetje dronk zag ik 2 koolmeesjes wegvliegen uitcons vogelhuisje. Ik pakte een kruk en tilde het deksel op om te zien of er wat in het huisje zat en ja hoor!

Ik maakte een foto en verder laten we ze weer met rust, maar wat bijzonder: 9 eitjes. Iedereen hier liet ik in de loop van de dag de foto zien. We hadden ze al weken heen en weer zien vliegen wanneer we aan het ontbijt zaten.


Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding