Eenvoudig genieten

 De lente is in aantocht. Het passende weer laat nog even op zich wachten. Hier gaan de kinderen alweer nog meer naar buiten dan ervoor. Nog even voetballen na het eten of mee fietsen. En wat een prachtige luchten zijn er dan te zien met dit soort weer!

De plannen voor de meivakantie zijn alweer aan het vorm krijgen. Eigenlijk hebben we meestal te veel plannetjes voor 2 weken. We hopen nog een weekje naar limburg te gaan, die plannen we ruimer vooruit, omdat onze trouwdag altijd in de vakantie valt en dat is onze manier om die te vieren. Dit keer dus in Limburg. Mooie traditie, die hopen we vol te houden.

Vorig jaar was het een leuke omgeving om te wandelen en dieren tegen te komen onderweg. Ook proberen we een park met wat leuke faciliteiten te vinden voor een leuke prijs.

Kamperen doe ik tot nu toe liever niet meer met een baby. Wellicht dat we een leuke tussenvariant vinden voor de zomer, maar voor nu zou ik dat liever niet opzoeken. Vandaar dat ik een huisje heb gezocht dat nog betaalbaar was met 9 personen. Dat is ook dit jaar weer gelukt.

Het eenvoudig genieten hopen we verder ook thuis te kunnen doen en vanuit huis. We brengen meer tijd met elkaar door, spelen spelletjes, voetballen, fietsen, eten ijsjes en doen simpele uitstapjes. Verder gaan de oudste jongens nog twee nachtjes op kamp: brandweerkamp en kerkkamp. 

Voor de vakantie hoop ik weer de kledingwissel klaar te krijgen, ondanks dat het lenteweer zich nog niet zo laat zien. Én ondanks de nog steeds flink onderbroken nachten, door het vele hoesten en daardoor vele drinken van de baby.

Tussen alle dingen die moeten door probeer ik ook bewust dingen te doen die gewoon gezellig zijn. Gister moest ik grote boodschappen doen voor 3 weken(van mezelf) en in de middag kwamen er 2 vriendjes spelen. Eigenlijk ging dat dit keer redelijk makkelijk en werd er gezellig gespeeld. Dat gaf me wat ruimte. 

Ik had een simpele linzensoep gepland staan als maaltijd. Erg makkelijk omdat ik alleen zou eten met de kinderen. Dan is soep makkelijk klaarmaken én makkelijk opscheppen.

Met nog wat extra tijd besloot ik die citroen-pistachetaart te maken, waar ik vorige week de ingrediënten al voor had gekocht.

Dat gaf nog een extra genietmomentje in de avond toen het tijd was om samen te lezen.

Al die kleine momentjes kunnen een verschil maken en van een gewone doordeweekse avond iets bijzonders maken. Net als dat wandelingetje naar de bieb in de avond die we vorige week deden. Gewoon even verse boeken halen. Of een spontaan speeltuinafspraakje met een andere moeder en haar kinderen dat is ook een van onze favorieten, een goede reden om even buiten te zijn en vitamine d op te doen!

Reacties

  1. Wow..., die taart ziet er goed uit Rachelle. Mmmmmm... Jullie kinderen spelen nog heerlijk buiten? De digitale wereld heeft hen nog niet in zijn greep? Fijn! Zo goed dat de scholen het mobieltjes gebruik ook zijn gaan aanpakken. Dat zal in de opvoeding van jouw kids, vast helpend zijn. Wens je een goed weekend toe en fijne voorbereidingen voor de mei vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding