Meer buiten

 De zon breekt meer door. Het nodigde iedereen uit om meer naar buiten te gaan. Woensdag liepen we naar school en Efraïm noemde dat hij graag naar het park wilde.

Die middag deden we dat en het was fijn om met de 4 jongste kinderen na schooltijd nog buiten te bivakkeren. We namen een picknickkleed mee en de kinderen speelden en aten wat. De zon scheen en het was genieten.


Veel dagen moet ik echt steeds kiezen om ook nog naar buiten te gaan om te wandelen of fietsen. Het werk in huis is veelal lichamelijk werk, maar om mijn draagkracht voldoende te krijgen én me fit te voelen is beweging buiten ook nodig.

Zo veel mogelijk integreer ik het in het dagelijks leven: melk halen op de fiets, lopend naar de markt, lopend naar de bieb enz.

Ook bij huis zijn er mogelijkheden, als het weer minder is dan kneed ik de degen zelf met de hand of alle binnenklusjes worden vast aangepakt, zodat we later naar buiten kunnen. Met een beetje flexibiliteit kun je buiten zijn tot een van de prioriteiten laten zijn.



Voor de kinderen is het zo waardevol om veel buiten te zijn en de rust te hebben om dingen te onderzoeken en vragen te stellen tijdens het lopen of spelen. Het enige dat nodig is is om de rust te hebben om zelf ook buiten te zijn. Ongeacht de leeftijd doet het een mens goed om buiten tijd door te brengen. Bovendien kom je zo nu de lente weer begint aan je nodige portie vitamine d.

Wij wonen in een stad. Toch vinden we genoeg plek om buiten te zijn. Ook toen we nog op een appartement in Den Haag woonden waren er genoeg mogelijkheden: parken, speeltuinen en het strand. We hebben er heel wat tijd doorgebracht, gewoon na school of in de weekenden.

De eerste bloemetjes voor in de tuin kreeg ik vorige week en die hoop ik vandaag ergens uit te planten, ondanks dat het nu regent.

De eerste was van vandaag draait en nu Faith nog slaapt ga ik maar even oefeningetjes doen op mijn matje in de woonkamer voor ik verder ga met de was en de rest van het huishouden en de kinderen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding