Hobbyen

 Maandag hadden we een dagje binnenspeeltuin gepland met de basisschoolkinderen. We vonden een parkeerplek een eind verderop, daardoor had ik alleen een draagdoek bij me en geen maxicosi zoals gepland. Ondanks dat ik geen plek had om Faith neer te leggen was het ook voor mij een rustige tijd en de kinderen speelden overvloedig met elkaar.

 Ik raakte er aan de praat met een gastouder, die daar was met 2 gastkinderen. Ze vertelde dat ze wel eens gekscherend zegt dat ze in de zandbak speelt en ervoor betaald krijgt. Ik snapte wel wat ze bedoeld, ze was blij met haar werk. Het zette mij ook weer eens aan het denken over mijn werk. 

Vaak ervaar ik tussen alle bedrijven door en het werk dat gedaan moet worden toch een beetje hetzelfde. Er is toch veel vrijheid om dingen zelf zo in te vullen dat ik ruimte krijg of hou om de dingen zo te doen als ik wil.

Deze week was na de maandag met binnenspeeltuin een week met normale dagen. Zo kon ik dinsdag weer mijn kar vol verse groente, fruit, eieren en kaas halen. Genoeg voor een week en om nog wat te bewaren in de vriezer.

Woensdag had ik een dagje was wegwerken, schoonmaken en strijk. Tussen de middag wandelde ik met Faith naar de markt en kocht 2 makrelen om thuis schoon te maken. Iedereen lust dat hier in huis!

Donderdag vloog ook voorbij met de grote houdbare boodschappen die gedaan moesten worden. Een keer in de 3 à 4 weken haal ik alle houdbare spullen bij de supermarkt. Nu met een baby in de draagdoek en ze sliep gelukkig 2 rondes door de supermarkt door.

Een fijn gevoel om de kasten weer vol te hebben. 

Deze week heb ik niet aan het begin een weekmenu gemaakt, omdat ik eerst kijk wat er allemaal in de kast komt en daar mijn menu op aanpas.

Met standaard producten in huis zoals aardappels, rijst, pasta, melk, bloem enz. kom je dan een heel eind.

Vorige week maakte ik een fotootje wat daar dan bijv. uit komt. Ik had gehakt, bloemkool, snijbonen en niet veel tijd ;-)

Daar maak ik dan zilvervliesrijst bij klaar en pindasaus van de basisingrediënten,  die in huis zijn. Een groot voordeel van deze manier van koken vind ik dat je niet snel verleidt wordt om onnodige extra ingrediënten te gebruiken , die in recepten worden genoemd.

Dit hoort voor mij ook bij het hobbyen door de dag heen. Creatief met de producten die in huis zijn. Bakken van verse koekjes voor in de koektrommel als er even ruimte is. Een lekker toetje maken met simpele ingrediënten.

De kippetjes voeren met restjes uit de keuken. En natuurlijk het dagelijkse voorlezen in de avond, allemaal dingen waar ik enthousiast over ben. Je zou het hobbyen kunnen noemen of werk. Ik ben er dankbaar voor. Ben blij dat het goed mogelijk is om te hobbyen ook als je veel werk thuis te doen hebt. 

Zo heb ik gepland om dit jaar een poging te doen om wat meer kiemgroenten te gaan kweken in de tuin. Dat vraagt weinig ruimte en een klein kasje. Lijkt me een leuke bezigheid bij huis, wat gezond spul kan opleveren. Ik ben benieuwd. 

Reacties

  1. Wat schrijf je toch gezellige blogs over jouw bezigheden en jouw drukke gezin, Rachelle. Knap dat je nog tijd weet te vinden om hierover te bloggen. Een echte huismoeder die nog tijd en aandacht heeft voor haar kinderen... Veel zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Yvonne,
      Wat leuk om je reactie te lezen. Altijd fijn om te weten dat er mensen genieten van het lezen. Ik vind het leuk om te schrijven.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding