Eerste eieren en nog even uitzingen

 Het is zo halverwege maart nog even uitzingen tot de warme zon wat langer doorbreekt. Af en toe kregen we al een voorproefje zoals vorige week. 

Zo is het soms ook aan het eind van de week nog even uitzingen met de restjes vers spul in de koelkast. De ene keer is de melk bijna op. De andere keer de yoghurt en soms de groente. Maandag was de yoghurt bijna op en de melk moest snel gekookt en op.

De laatste 2 liter maakte ik yoghurt van en die was dinsdag klaar.


De nieuwe melk haalde ik ook op maandag, maar de verse groenten en fruit zou ik zoals altijd op dinsdag halen. Er was een zieke thuis dinsdag. Nog even deed ik wat huishouden en vervolgens vertrok ik met draagdoek om in de auto voor de verse boodschappen. 

De heenweg verliep rustig en bij de verswinkel deed ik mijn draagdoek om en deed rustig mijn rondje door de winkel. De terugweg was was wat minder rustig, omdat de maxicosi nog geen hele fijne plek blijkt om te slapen. Het hobbelen van de auto bleek niet genoeg dit keer. Ze moest het nog even uitzingen tot we thuis waren...

Na school kwamen de kinderen met een aantal vriendjes thuis en showde de kippen, die precies nu weer aan de leg bleken: 3 eieren waarvan er eentje per ongeluk kapot werd geknepen.



Woensdag was er een andere zieke thuis en die herontdekte de loco-mini en deed zo nog wat leerzame dingen thuis, terwijl hij op krachten kwam midden in de week om rest van de schoolweek nog volvte houden.


Mijn ervaring is dat kleuters dat gewoon nodig hebben om net wat meer thuis te blijven om weer op krachten te komen bij een flinke verkoudheid. Zo hebben ze bij ons haast nooit een paracetamol nodig. Uitzieken helpt het best.

Ook het zelf bakken van simpele koeken is voor mij een leuke manier om nog even wat restjes op te maken en gebruik te maken van pure ingrediënten om onze tussendoortjes samen te stellen.

Zo maakte ik deze kokosmacronen snel met 3 ingrediënten: kokosrasp, eieren en suiker.


Hmm...er gaat niets boven verse zelf gebakken koek.

Ook maakte ik 2 kruidkoeken met deels honing en stukken dadels als zoetmaker. De helft van de bloem verving ik door roggebloem. Zo kom ik ertoe om wat vaker andere soorten meel te gebruiken dan tarwe.



Reacties

  1. De tijd geven om het lichaam zelf te laten herstellen is altijd het beste denk ik. Niet je laten opjagen door een haastige maatschappij; zeker niet bij jonge kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding