Babyplekjes

 Babyplekjes creëren is nodig om je dagelijkse huishouden met een baby weer op te pakken. Ik heb gemerkt dat baby's snel tevreden zijn als ze er maar bij mogen zijn. 

De box gebruik ik graag in de woonkamer waar de baby veilig ligt temidden van de drukte. De kinderen kunnen zo steeds even bij haar kijken en het is gezellig voor haar.

Een wipstoeltje vind ik ook handig voor beneden om bijv. bij het bakken erbij te zijn. 


Toen we in ons appartement woonden had ik meer het gevoel dat je iedereen dichtbij had. Je kon blijven praten en de baby kon je overal blijven horen. Nu neem ik de baby graag mee als ik boven bezig ben. Ik merk dat babyvermaak verder niet veel meer nodig heeft dan te praten en te dragen en erbij te zijn tijdens het dagelijks leven. De sfeer, de aandacht en het voorbeeld van de gezinsleden is zo kostbaar voor baby's. En wanneer ze zich goed voelen is er ruimte om te ontdekken.

Alleen het slapen overdag en 's nachts doet ze in mijn slaapkamer in de cosleeper. Verder leg ik haar boven op 1 van de bedden neer waar ik aan het werk ben. Een beetje op het midden natuurlijk en eventueel tussen kussens als ze kan rollen.

Wanneer de baby wat moeite heeft om te slapen en ik moet wel mijn handen vrij hebben dan gebruik ik de draagdoek.



Voor de eerste weken was het ook erg handig dat de kinderwagen in de keuken staat en ze daar na een wandeling lekker kon blijven slapen. Nu wordt ze vaker wakker als we binnen komen.

En wanneer er broers thuis zijn zoals in de vakantie of na school, is bij iemand op schoot ook een optie natuurlijk.

Het viel me nu in de vakantie weer extra op dat het ideaal is om een baby gewoon midden in het gezin mee te laten doen en daarin flexibel te zijn qua plek en manier van mee laten doen. Op die manier hadden onze baby's ook snel het verschil door tussen dag en nacht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding