Al bijna vakantie

 Het is dinsdagochtend en al bijna vakantie. In de tijd tussen de kerstvakantie en de krokusvakantie zijn er veel zieken geweest en wat vliegt de tijd dan voorbij. 

Gelukkig zijn er niet alleen zieken geweest, maar ook de eerste jarige is geweest. Afgelopen weekend vierden we de verjaardag van Bjorn. De taart maakte ik zelf: een ultieme pompoentaart(eigen variatie). In drie etappes: vlak voor het koken zaterdag, vlak voor het slapen en zondag vlak voor de visite er was... Zo kwam die af.

Er zijn al heel wat keer dit soort tijden geweest, dat het voldoening geeft om de was af te krijgen of zelf de taart te maken zonder halverwege toch maar naar de winkel te moeten. En heel vaak lukken die dingen niet en ga ik de volgende dag, maar weer met goede moed verder.

Er komen ook van die klusjes tussendoor die niet verder uitgesteld kunnen worden. Zo is het deze week tijd om haren te scheren/knippen. De eerste is maandag na schooltijd aan de beurt geweest. De oudste 3 kinderen zijn rond de geboorte naar de kapper geweest, maar als het even kan doen we het wel zelf.

Elke dag groeit de was hier erg snel en het lukte begin deze week gelukkig ook weer om het wasmiddel te maken. De voorraad die ik vóór de geboorte had gespaard aan winkelflessen was nu toch wel op. Ook wel weer zo gebeurd om even een emmer wasmiddel te maken.

Het fijne van regelmatig dit soort tropentijden hebben is wel dat ik er scherp op blijf. De momentjes die er zijn te gebruiken voor ofwel ontspanning ofwel werk. Beide is fijn als het in de dag voorkomt en beide is nodig. Na school hou ik ook graag wat ruimte om de kinderen te ontvangen met fruit, limo en snoepje. Gister gingen ze daarna al snel buitenspelen met het vriendinnetje dat meekwam uit school. Faith was wat griepig en sliep veel. 

We waren net terug van de versboodschappen. Al vroeg begon ik met eten klaarmaken, want dat kan weer een hoop drukte schelen rond het avondeten. Dit keer had ik de luxe om rustig te koken èn te eten zonder onderbrekingen. Dat voelt dan bijna zo luxe als uit eten te gaan.

Na het buitenspelen deden de kinderen nog even een spelletje en daarna was het al half 5 gametijd.

Wat ben ik dankbaar voor alle afwisseling in de dagen, daar hou ik echt van. Deze tijd hoef ik het zelf niet echt op te zoeken. Er komt zo veel verschillend werk, contacten en activiteiten. Voor volgende week ben ik wel alvast vooruit aan het zoeken en bedenken wat leuk zou zijn om te doen met de kinderen. Dan is het vakantie en dat bied weer andere mogelijkheden.

In de avond las ik met de oudste jongens en wandelde nog een rondje vóór de laatste voeding van de dag. Ook werd er nog wat gewerkt aan huiswerk. Meestal krijg ik nu toch wel 5 à 6 uur slaap achter elkaar. Dat werkt prima voor mij en daarmee gaat de rest van de dag ook prima. Soms is het zelfs al een nachtje doorslapen. Dat is dan helemaal een kadootje natuurlijk.

Reacties

  1. Heerlijk om even bij jou te komen lezen. Het herinnert me aan mijn eigen drukke maar o zo mooie tijden. Ja tropentijd, en ik hoop dat je snel alle nachtjes doorslapen kan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding