Konijntjes, schaatsen en inkopen

 Het was alweer het einde van de vakantie. Wat heb ik een tijd naar deze vakantie toegeleefd, ook vanwege de vraag: Hoe zou het gaan vakantie en kraamtijd?

Het is voorbij gevlogen. Elke dag( en nacht) staat nog steeds vooral in het teken van de baby. Wanneer ik kans zie maak ik een wandelingetje, maar met deze kou meestal wel alleen.

Vanochtend kon ik nog steeds uitslapen. Nog even kan ik na de nacht rond 8 uur aanschuiven aan het ontbijt en daarna aan de koffie. Dat is nog even luxe tot volgende week ook Bjorn weer naar zijn werk gaat.

Om te beginnen zette ik weer eens als vanouds een was aan, zoiets simpels, maar pas vanaf vandaag zag ik gelegenheid om het weer wat over te nemen... 

Het was weer tijd voor de grote boodschappen en daar maakte ik een lijst voor en Bjorn haalde het bij de supermarkt. De langhoudbare producten halen we nog steeds één keer in de 4 weken. Dan zijn het 2 karren vol, maar het werkt wel efficiënt.

Vorige week waren de kinderen al een keer met Bjorn naar de schaatsbaan in Dordrecht geweest. Het was heel leuk, maar de schaatsen huurden ze daar en na afloop had iedereen(!) blaren.

 Nu kwam er een mooie aanbieding voorbij voor schaatsen bij Lidl. Daar hebben we er meteen 5 paar van gekocht, dat schiet lekker op. Nu maar hopen dat ze morgen nog even kunnen gaan uitproberen op de opgespoten baan in de buurt.

Tijdens de inkopen vouwde ik een wasje en maakte hier en daar wat schoon op de bovenverdiepingen. Normaal had ik altijd een mooie routine voor de schoonmaak en in de komende weken hoop ik die weer wat op te pakken. Nu is het gewoon kijken wat ik kan doen wanneer er een moment de gelegenheid is.


In onze tuin lagen ruim 30 kerstbomen waar al heel wat mee gespeeld werd en hutten in gemaakt werden deze dagen, maar vandaag na school mochten ze dan toch weg. Stuk voor stuk werden ze versleept en werd er een leuk zakcentje mee verdient met 50 cent per boom.

Zo kon ook het konijn weer wat makkelijker eten krijgen. Met de post kwam een hele mooie kaart én een roze nijntje,  wat leuk! We hebben allerlei konijnenknuffels gekregen voor Faith de 1 nog leuker dan de ander. Ook ons konijn buiten, Flappie is goed verzorgd ondanks dat ik weinig buiten ben geweest. Fijn dat ook met de kou Bjorn en de jongens voor een schoon hok en drinkwater zorgden.

We kregen bij een kraambezoek ook deze mooie gehaakte deken, die nu aan de box hangt. Wat een plaatje. Zelf kom ik nu niet aam handwerken toe, maar ik geniet van de slofjes die ik eerder haakte voor Faith. Het broekje dat ik naaide kan pas aan wanneer ik de uitwasbare luiers ga gebruiken. De eerste weken gebruik ik nog wegwerp. Dat voelt wel luxe, die kregen we grotendeels.

De kinderwagen staat al een paar weken in de bijkeuken klaar, maar voor nu is het vaak wat koud om haar mee te nemen, dus loop ik meestal dagelijks een ronde.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding