2 blogjes in 1

Na een maand weer zelf echt de boel runnen was wel even een overgang maandag. De klok goed in de gaten houden en iedereen op tijd naar school. Ik heb niks te klagen, want 4 weken verlof van mijn huishouden is best luxe vind ik. 
Toen ik maandag net was begonnen met bakjes en trommels klaarmaken begon Faith al wat te huilen. Sommige momenten is er geen pijl op te trekken wanneer ze wakker is. Dan maar even voeden en in de draagdoek. Het hielp niet zo veel en dus was het vooral behelpen die eerste ochtend.
Toen de jongens naar school waren sliep ze daarentegen als een roos en kon ik de boel even opruimen van het ontbijt. Ik bedacht om gelijk maar het kippenhok te doen, want een buitenklusje lukt nu niet met de kou en een baby in draagdoek.
Het was zo klaar en ik vulde meteen de drinkbakken opnieuw, want het water bevriesd zo snel deze dagen. Ook maakte ik een nieuwe pot voer aan het fermenteren.


Het schoot best fijn op met de eerste uren en een slaapkamer en de keuken kregen een schoonmaakbeurtje. 

Toen ik begon om dit blogje te schrijven was het vorige week en nu is het alweer woensdag. Ik ben druk geweest met de zieken hier in huis. Als er eenmaal wat rond gaat dan kan het wel even duren voor iedereen weer beter is.

Het nog meer aan huis gebonden zijn maakte wel dat het zelf brood bakken weer werd opgepakt door de jongens.


Dat ik zelf weer en lekkere stapel goede pannenkoeken kon bakken.


En aangezien we al een tijd weinig soep aten besloot ik ook weer eens een flinke pan erwtensoep te maken.


En later nog eens pompoensoep.


Ook de jongens die uit school kwamen hadden wel weer zin om wat te bakken, dat bleek gister en eergisteren een leuke activiteit.

Maandag bakte ze koekjes en appelcake als toetje.

En dan nog een paar simpele koolhydraatarme appelkoekjes.


Dinsdag na school werden de koekjes uitgebreid versierd en geproefd. Fijn om wat leuks thuis te kunnen doen alhoewel we verder niet veel konden met zieken in huis.

Deze dagen krijgen ook de kippen af en toe wat extra toegeworpen van de restjes van al het koken. Ze zijn gek op restjes en met wat zieken die hun bord niet steeds leeg eten is dat wel handig.



Reacties

  1. Beterschap voor alle zieken en ik heb genoten van je blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eend gezellig blog! Ik hoop dat iedereen weet beter is inmiddels? Het heerst enorm...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding