Voorbereidingen naar kerst

 Over 2 weken hopen we kerst te vieren. De voorbereidingen zijn al in gang. De kinderen oefenen al weken voor een kerststukje in de kerk. 

Dit weekend mocht de kerstversiering weer van het zoldertje komen. Er kwam ook nog wat nieuwe versiering bij toen we vorige week wat konijnenvoer gingen halen.  De zaterdagmiddag stond daarmee in het teken van boom versieren. 

Twee handgemaakte peperkoekmannetjesvonden hun weg dit jaar naar de boom. 


Het klaarmaken voor kerst gaat voor ons samen met het toeleven naar de terugkomst van Jezus. We vieren de eerste keer dat Hij naar de aarde kwam, maar weten ook dat Hij terugkomt. De tekenen zijn al zichtbaar in de wereld. Het zijn de voorweeën voor zijn komst.

Zo zien we nu zelf deze dagen ook uit naar de komst van de baby. We weten dar het eraan staat te komen, maar we weten de tijd of de dag niet.

Ondertussen krijg ik hier en daar de inspiratie om weer eens wat op te pakken wat al een tijdje bleef liggen. Vooral zittende werkjes.

Zo maakte ik zaterdag de eerste plakboeken van de jongens weer een stuk verder af. Waar ik 14 jaar geleden zo ijverig mee begonnen was.


 Er is nog heel wat bij te werken maar de boeken van David en Nathan zijn nu toch zo goed als af.

Ook kregen we hele leuke zelf gehaakte pakjes, dat is zo leuk. Die zelf gemaakte kleding vind ik echt het leukst.

Het is voor ons zo bijzonder om met het hele gezin toe te leven naar het ontmoeten van deze nieuwe persoon.

Voor het weekend maakte ik een lekkere appeltulband met roomboter en echte vanillebourbon. Hmm...vanochtend was het laatste stukje er nog en die nam ik zelf bij een kop thee. 

Dat pure gebak, zelfgemaakt is ook het lekkerst en nog gezonder meestal ook.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding