Voor het goede doel


 Al vanaf het begin van de week waren er zieken thuis. Dat was woensdag nog niet anders. Terwijl ik zelf wat rustig aan probeer te doen kwam het goed uit om woensdag eerst wat potjes schaak te spelen tegen de herstellende zieke.

We hadden er een mooie koek bij. Die deelden we want Efraïm had hem speciaal voor mij versierd op dinsdag middag bij het eerste kinderfeestje waar hij was. Zo leuk met allerlei eetbare klei, naar eigen zeggen.

We deden erna nog een paar boodschappen bij de supermarkt om weer aardig bij te zijn tot en met het weekend. Het is toch een bijzondere manier van leven. Iedere dag kan het zover zijn, maar het kan ook nog wel even duren. Ook haalden we weer 10 liter melk bij de boer.

Van de rest melk die nog over was van de vorige lading maakte ik die dag lekkere havermoutpap als toetje met grove havervlokken. Al eerder deed ik een uitgeschraapt vanillestokje in een potje suiker en daarmee had ik nu echte vanillesuiker op voorraad.


Ook erg geschikt voor door de havermoutpap. Het werd die avond goed gegeten door de jongens met kaneel, basterdsuiker en rozijnen als toetje.

In de middag hadden Bjorn en ik nog wat huisgemaakte soep die op mocht, boerenkoolsoep. We proberen zelf aan genoeg vitamines te komen deze laatste dagen van de zwangerschap en met virusjes die rond gaan.

Een ander middel dat alleen ik daarvoor neem is pure cranberrysap, dat helpt goed en ook in het voorkomen en genezen van blaasontsteking, wat in deze tijd erg snel voorkomt met het schommelende weer.

In de uitverkoop kocht ik ook vast een aantal zakjes bloemenzaad voor de zijtuin in het voorjaar én zaadjes om zelf paprika te kweken , maar dan wel in een kleine kas, zodat de kippen daarbij geen kans krijgen.

Ik weet dat ik ook de kippen in een ren zou kunnen houden, maar het is toch ook wel erg gezellig dat scharrelend gekakel in de achtertuin. Nu ik eigenlijk wat meer aan huis gebonden ben deze dagen vind ik het fijn om af en toe gewoon de tuin in te kunnen wandelen en wat lekkers aan de kippen te geven.

Ze zijn al lange tijd niet meer opvliegerig of wegloperig zoals in het begin, dus ideaal om lekker los te laten de hele dag.


Nu is het zaterdag, een paar dagen verder en veel van het huishouden doet Bjorn al voor ons. Ik noemde vanochtend nog dat het voor mij net voelt als een geboortehotel, maar dan beter. Fijn tussen mijn eigen gezin en ondertussen vermaak ik me met het bestellen van kerstcadeautjes, inpakken, haken van toch nog een derde peperkoekman, spelletjes spelen met de kinderen enz. 

Het langere wachten is ons zeker niet vreemd. We hebben het vaker meegemaakt. En het is voor het goede doel!

Reacties

  1. Dat klinkt heerlijk genoeglijk en huiselijk. Ik houd van dit soort rustige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding