Voeden, voorlezen, voeden, opruimen

 Deze dagen is er al een redelijk ritme gekomen in de dagen. Als ik een verslagje schrijf ziet het er voor mij wel een beetje zo uit: voeden, opruimen, voeden, voorlezen, voeden, zelf eten enz. 

Het is heel fijn dat Bjorn het grootste deel van het huishouden doet deze weken. Hij heeft het allemaal in de vingers en de kinderen spelen veel met elkaar.

Ik heb me er in de kraamweek al grotendeels op aangepast om bijna alle tijd deze weken te geven aan de baby en hier en contact met de kinderen. Wat een voorrecht om die ruimte te hebben.

Kerst brachten we met het gezin door en we kregen onze 8ste maaltijd van broers en zussen uit de kerkgemeenschap in de vorm van een kerstdiner. Wat zijn we verwend.

Ook waren er leuke boekjes voor elk kind en werd er veel gelezen uit de nieuwe boekjes. Over boekjes en welke we heel mooi vinden later meer.

Het ritme is heel anders voor mij nu, maar voor de rest van het gezin is de rust, reinheid en regelmaat grotendeels gebleven en dat helpt iedereen.

Het bedritueel is gebleven en langzaamaan lees ik ook weer mee. Ook uitslapen doen we nu niet meer dan in het weekend wat maakt dat we gewoon gezamenlijk ontbijten rond half 9.

Ook het veel buitenspelen gaat gewoon door en deze dagen is Bjorn ook geregeld in de tuin te vinden om onder toezicht alvast wat kleine dingen af te steken. 

De tweede week vakantie komt er alweer aan. Wat vliegen de dagen voorbij. Al heel wat kraambezoek mochten we verwelkomen met roze beschuit met muisjes. Het blijft bijzonder.


Reacties

  1. Dat klinkt alsof het lukt om je nieuwe ritme te ontwikkelen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De periode na een nieuwe baby is altijd bijzonder vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding