Tempo

 Het tempo voelt lager deze dagen. Waar eerst de plannen elkaar makkelijk achter elkaar konden opvolgen is dat nu toch wat meer zaak om het te verdelen over de dagen. Tegelijk is daar daar het afwachten wanneer de baby zich zal aankondigen. Het kan deze weken ieder moment!

De plannen lopen ook nog door na de uitgerekende datum 13 december. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat het hele gezin de agenda leeg houdt in december. Tandartsafspraken, open dag bezoek voor middelbare school, sportactiviteiten, jeugdbrandweer het gaat allemaal verder. Dat is misschien maar goed ook, zo voelt het iets minder of iedereen in huis aan het wachten is, ookal is dat toch ook wel zo.

Ook het huishouden loopt natuurlijk door. De wassen stapelen zich steeds sneller op nu de winterkleding volop wordt gebruikt. Wij vieren zelf geen sinterklaas, want we hebben het vervangen voor dankdag en dat was een maand geleden. Toch houdt ook dat de gemoederen bezig het afgelopen weekend en daarvoor, surprises maken natuurlijk en de jongsten gingen verkleed als superheld naar school vandaag.

Ze worden naar mijn idee steeds mooier. Het helpt een hoop dat Bjorn al eerder spullen bewaard en ook met ander materiaal met ze aan de slag gaat dan karton en papier, scharen en lijm. Met een dubbele bodem natuurlijk om te zorgen dat het cadeau niet te snel wordt gevonden.

Ook het lekkers rond sinterklaas laten we niet aan onze neus voorbij gaan. Ik vind echte, ouderwetse pepernoten leuk om te leren maken. Het leuke is de ingrediënten,  die erin gaan. In dit geval probeerde ik een recept met bloem, kruiden, honing, stroop en water. Het is heel wat anders dan de ingrediënten van andere koek en taart.

Het resultaat was echt al behoorlijk goed, maar ik wil het nog een keer verbeteren en het proberen met roggebloem. Volgens mij past dat nog beter bij het originele recept, maar dat moet ik nog controleren.

Ook werden er daarna gelijk kruidnoten gemaakt. Nathan ging zaterdagmiddag lekker aan de slag met Efraïm. Wat een teamwork! En het resultaat was al zo veel rijker dan de standaard kruidnoten. Natuurlijk met roomboter gemaakt en zelf kruiden toegevoegd hmmm.


Zelf probeer ik dus het tempo wel wat aan te passen, want anders ben ik te vroeg op de dag op. 


Op zondagavond was ik zowaar nog energiek genoeg om een beginnetje te maken aan een zachte, crèmekleurige hansop voor de baby, zo leuk. Het wordt maat 68 en het leuke is dat bij een hangop er zowel een blauw als een roze shirt onder kan.



Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding