Voedingsschort


 Een tijdje geleden schreef ik al over hoe mijn baby-uitzet vorm kreeg en welke onderdelen daarin wel waardevol zijn voor mij. Het voedingsschort noemde ik toen ook , maar die moest ik nog maken. 

Al een aantal keer eerder maakte ik een voedingsschort. Het concept leerde ik kennen bij een zus in de gemeente in Den Haag en ik ben later voor zover ik me kan herinneren nog niemand tegen gekomen die het ook gebruikt. Het is zoals het woord al suggereerd: een schort dat je kunt gebruiken tijdens het voeden.

Om met visite of tijdens een kerkdienst niet apart te hoeven gaan zitten voor wat privacy tijdens het voeden werkt een voedingsschort ideaal. Je baby is even afgesloten van de buitenwereld en met veel geluiden in de ruimte is dat handig, ook wanneer de baby al een half jaar is bijvoorbeeld.

Het schort zit met een strik om je eigen nek en ik maak ook graag een strik aan de achterkant , zodat het schort niet makkelijk wordt weggetrapt. Dit schort heeft aan de buitenkant een denimstof, die ik nog had liggen. De strikken maakte ik van een grijze stof met patroon en de binnenkant is afgewerkt met een super zacht stofje van een wit zwangerschapsshirt waar ik een vetvlek niet meer uit kreeg....

Eerder heb ik ook wel eens een voedingsschort gekocht, maar dat was er een van een soort hydrofielluierstof. Dat is wel heel luchtig op warme dagen, maar werd ook heel makkelijk weg getrapt door wat oudere baby's.

Ook maakte ik er eerder al 2 zelf van bijv. een gordijnstof wat ook prima werkte. Het is voor mij dus een waardevol onderdeel van de baby-uitzet. Ik gebruik het ook eigenlijk dagelijks meerdere keren overal waar ik voed en steeds mensen binnen lopen, dus ook in de woonkamer. 

Reacties

  1. Handig zeg! Ik gebruikte meestal een hydrofiel luier om discreet te voeden, maar dit is veel handiger denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding