Multitasken en lijstjes

 Een kledingwissel achter de rug en de voorbereiding voor de dankdag in het vooruitzicht. Gister, donderdagochtend begon ik met het maken van lijstjes en een planning. Het brengt vaak rust in mijn gedachten en het helpt om even doelgericht het hoognodige eerst af te krijgen.


Het lijstje met klusjes voor vandaag wilde ik in ieder geval proberen grotendeels af te werken. Daarnaast is er een menu samengesteld voor de feestelijkheden deze dagen(ook voor mijn verjaardag zondag).

Het maakte ook dat ik de nodige schoonmaakklusjes, boodschappen en het staartje van de kledingwissel kon doen. 

Toen de jongens om 2 uur thuis kwamen moesten alleen de laatste wanten, handschoenen en mutsen worden uitgezocht.



Dat was gezellig om te doen. 

Tussen taakjes stond bijv. ook het maken van bont wasmiddel. Dat was op en met de kledingwissel was er alleen maar meer was gedraaid.

Twee manden vouwde ik tussen de bedrijven door nog op. Ook kon ik naast mijn daglijstje nog een punt van mijn babylijstje afstrepen. Het laatste paar slofjes haakte ik af op het eind van de middag toen ik nog een momentje had tijdens wat huiswerkbegeleiding.

Het was al met al een dagje van veel multitasken en ik wilde de avond graag vrij hebben om bij een kring te zijn waar we deel van zijn in de kerk. Sinds een paar dagen heb ik weer een nieuw rooster gemaakt voor de oudste 5 kinderen , zodat ze bijna elke avond na of voor het eten even een klusje doen. Er zijn 2 taken toegevoegd: de woonkamer/bijkeuken opruimen/vegen en de broodbakker vullen. Dit wierp al zijn vruchten af deze dagen.

Mijn woonkamer was lekker opgeruimd.

Ook toen ik gisteravond weg ging was de broodbakker al gevuld en stond er vanochtend een prima brood klaar. Zo mooi. 

De lijstjes en schema's werken voor mij heel goed om ruimte te houden in mijn hoofd op dagen dat er veel verschillende dingen tijd vragen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding