Loop een dagje mee-blog

 Vandaag een maandag met alledaagse dingen en 2 zieken, die nog niet fit genoeg waren voor school. Ook de middelbare schoolgangers waren vroeg vrij i.v.m. verkort rooster. 

Het begon allemaal met het ontbijtje om 8 uur met het hele gezin. In een kwartier waren we allemaal klaar met de muesli met yoghurt of de zelfgebakken boterhammen. Of nee, eigenlijk begon het al iets eerder. Ik werd maandag rond half 8 wakker, omdat ik wat doorsliep toen de wekker al was gegaan. In wat sneller tempo maakte ik de broodtrommels, bakjes en bekers voor die dag klaar en besloot dat er 2 jongens beter thuis konden blijven. 

Er moesten zeker 3 wassen worden gedaan en na de koffie begon ik daar maar aan. Het schoonmaak en opruimrondje begon. Ik heb al enige tijd een soort vaste schoonmaakroutine die ik aanhou wanneer ik het in mijn dag kan passen. Soms pas ik het aan, aan de nodige andere activiteiten. Het concrete rooster wil ik graag met jullie delen om goede ideeën op te doen, maar dat wordt vervolgd.

Het voordeel van een vast schoonmaakrooster is voor mij dat ik op dagen als deze weet wat ik aan werk kan verwachten. Ik ben vorige weken druk geweest met herfstvakantie, kledingwissel en dankdagviering. Het huis is voor het oog bijgehouden, maar ik weet dat ik volgens mijn routineschoonmaak in 2 weken het huis weer helemaal op orde heb. 

Eerst was er nog een spelletje stratego aan de beurt met een theetje.

We fietsten gezamenlijk naar de boer voor 15 liter melk. De terug weg moesten we toch een stukje lopen, wat een harde wind! Maar de jongens met hoofdpijn en kwaaltjes deed het best goed om even in de frisse lucht te zijn.

Bij thuiskomst aten we met zijn 6en en bakte een eitje bij het brood. Ik moest mijn routineschoonmaak nog wat verder aanpakken. Dat betekende de was verder doen en de badkamer schoonmaken. Dat zag er weer lekker opgeknapt uit. Ook de stofzuiger haalde ik nog even door het huis, aangezien er deze dag iets meer tijd over was. 

De jongens kwamen uit school met een vriendje en we aten gezamenlijk een appeltje, namen limo/koffie en een snoepje. Zij gingen lekker buiten spelen. Aan het eind van de middag brachten Bjorn en ik 2 van de jongens naar volleybal en voetbal en haalde ze weer. De andere 3 konden zelf. Maandag en woensdag zij  hier nu de sportdagen. 

Het was een makkie voor mij qua koken. Op zondag had ik voor 2 dagen erwtensoep gekookt. Dat ging er bij de meeste prima in.

Het is trouwens erwtensoep met alleen rund. Het recept hoop ik nog te delen. Ook het toetje had ik voor 2 dagen gemaakt.

Normaal kook ik juist liever op zondag simpel, maar nu kwam dit ook wel goed uit met het vieren van dankdag en mijn verjaardag dit weekend. De laatste praktische kadootjes voor dankdag kwamen alsnog binnen. Het was vooral kleding, veel broeken, maar ook sloffen. Ze waren enthousiast.

Ook streepje ik weer 2 dingen van mijn lijstje voor de komst van de baby. De geschikte commode werd besteld en een jasje met mutsjes. Zo leuk al die voorbereiding, dat is net een hobby op dit moment...

Een andere hobby pakte ik ook nog even op na het voorlezen en de trainingen in de avond. Toen Bjorn en ik een weekendje weg waren had ik in een Duits winkeltje geschikte bolletjes wol gekocht voor peperkoekmannetjes in de kerstboom. Ik moest vorige week even mijn best doen in het tuincentrum om niet kant en klaar wat leuks erbij te kopen. Ik was daar tenslotte voor een kadootje voor familie, maar nu kon ik dan toch aan de slag met het eerste mannetje.


De oudste jongens grapte wat over de kleine handjes en het voetje dat af kwam, maar het wordt vast heel leuk voor in de boom dit jaar!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding