Een rustig weekend

 Waar we normaal volle zaterdagen hebben met voetbal en volleybal was er nu een spontane zaterdag zonder wedstrijden. Het gaf ruimte om met elkaar thuis bezig te zijn. De bak lego werd weer in de kamer uitgespreid, want er is een project gaande. Alle oudere legosets die door de tijd heen uit elkaar zijn gehaald worden weer hersteld in ere.

Zelf was ik de hele ochtend bezig met gordijnen in onze slaapkamer weer op orde brengen. En dat bleek vooral lestijd... Deze gordijnen hebben we al zo'n 13 jaar, ook in het vorige huis. Nu ik ze weer gerepareerd en gewassen had, bleek dat de verduisterende laag op de achterkant op elkaar was opgedroogd op het wasrek. Dat trok ik dus behoorlijk stuk. Ik baalde ervan. Nu moet ik na al dat werk alsnog nieuwe aanschaffen. Dat is dus lesgeld en tijd.

Later op de dag haalde Nathan voor mij de melk bij de boer. Zelf ging ik alleen een stukje fietsen in de avond om wat beweging in de frisse lucht te hebben. 

Voor tussen de middag bakte ik een brood met de broodbakker. Dat is snel gebeurd. Het is erg praktisch om flink wat basisrecepten in je hoofd te hebben en even snel een brood, koek, pannekoek, muffins, crackers, pap enz. te kunnen maken van de eenvoudige grondstoffen die je in huis op voorraad hebt. Vaak is het dan niet nodig om even snel naar de winkel te gaan tussendoor.
Pannekoeken staan vaak op zondagmiddag op het menu. Ook deze zondag.
En dan was er voor de zondag nog even het een en ander aan losse klusjes waaronder de 2 kippenhokken in de tuin uitmesten. Waarvan er een bewoond wordt door Flappie, het konijn.
Na de rustdag is het op maandagochtend ook weer fijn om wat de handen vrij te hebben. Wij hebben meestal enigszins hetzelfde ontbijt: yoghurt of appel met zaden, noten en pitten, rozijnen en havermout.
Dit is het ontbijt wat iedereen tot nog toe het best lijkt te bevallen, alhoewel sommige wel af en toe gaan voor een zelfgemaakte boterham wat ook prima is. We ontbijten in ieder geval allemaal tegelijk omdat het gezellig en praktisch is.

Vanochtend genoot ik in de vroegte van het prachtige uitzicht. Wat een mooie luchten!



Reacties

Populaire posts van deze blog

De babyuitzet na 15 jaar

Introductie op nieuwe blog!

Verbinding